Richter, F. X.: Super flumina Babylonis

František Xaver Richter byl jedním z vedoucích představitelů a vedle J. V. Stamice jednou z nejvýraznějších osobností Mannheimské školy, působil v Manheimu a od roku 1769 jako kapelník katedrály ve Štrasburku, což byl jeden z nejprestižnějších hudebních postů tehdejší Evropy. Právě dílo tohoto velkého a světově uznávaného mistra chce Czech Ensemble Baroque systematicky zmapovat, provozovat a zviditelnit ve světovém měřítku. V rámci tohoto dlouhodobého projektu se již podařilo uvést a ve světové premiéře natočit pro firmu Supraphon jeho Requiem Es dur, oratorium Deposizione dalla Croce, kantáty Te Deum et Exsultate Deo, hobojový koncert a dvě symfonie. Dalším dílem, které pro dnešní hudební svět Czech Ensemble Baroque objeví, bude žalm Super flumina Babylonis, který byl za Richterova života oceněn v Mercure de France, a cembalový koncert.

SOLI:

  • Barbara Maria Willi – cembalo
  • Pavla Radostová, Markéta Böhmová – soprán
  • Piotr Olech, Kamila Mazalová – alt
  • Jakub Kubín – tenor
  • Jiří Miroslav Procházka – bas
  • sbormistr: Tereza Válková
  • koncertní mistr: Elen Machová
  • dirigent: Roman Válek

ORCHESTR: 5-4-3-2-1 | 2fl, 2ob, fg, 2tr, 2cor, the, cemb, org, ti (26 hráčů)

SBOR: SATB (16 zpěváků)

V latinském originále

DURATA: asi 90 minut s přestávkou

PROGRAM KONCERTU:

F. X. Richter: Miserere f moll (Žalm 51)

  • Miserere mei (Coro)
  • Amplius lava me (Coro)
  • Asperges me (Coro)
  • Auditui meo (Soprano solo)
  • Cor mundum (Coro)
  • Ne projicias me (Alto solo)
  • Redde mihi (Coro)
  • Domine, labia mea aperies (Basso solo)
  • Quoniam si voluisses (Tenore solo)
  • Sacrificium Deo (Coro)
  • Benigne fac, Domine (Duetto Soprano, Alto)
  • Tunc acceptabilis (Coro)
  • Tunc imponent (Coro)

F. X. Richter: Koncert pro cembalo a orchestr G dur

  • Affetuoso
  • Andante
  • Rondeau

F. X. Richter: Super flumina Babylonis (Žalm 137)

  • Sinfonia Allegro Spirituoso – Andante – Presto
  • Super flumina Babylonis (Coro)
  • In salicibus in medio ejus (Coro)
  • Quia illic interrogaverunt (Tenore solo)
  • Quomodo cantabimus (Soprano solo)
  • Adhaereat lingua mea (Duetto Soprano, Alto)
  • Memor esto, Domine (Basso solo)
  • Filia Babylonis misera (Coro)